in

Steeds meer klachten over pakketbezorgers: pakketjes over de schutting en door het raam

Het afleveren van pakketten levert vaak discussie op in Nederland, al gaat het meestal wel goed met de bezorging. Soms gebeuren er echter dingen die klanten flink van streek maken omdat hun pakketten onzorgvuldig zijn afgehandeld. Zo was er laatst gedoe toen bij een afhaalpunt in Rijen pakketten gewoon voor een dichte deur werden neergezet, en dat riep een hoop klachten op.

Lees ook
Fajah Lourens showt perfect rondvormig achterwerk op fitte Instagram-foto’s

Voornamelijk klagen mensen over PostNL, de grootste pakketdienst hier. Maar ook DHL krijgt flinke kritiek. Neem het geval van Lieke Flipsen, waarbij haar pakketten in de vuilnisbak waren geworpen en zelfs door een open raam bij de babykamer naar binnen waren gegooid.

Kim Metselaars maakt ook melding van een incident waarbij haar nieuwe schoenen over de schutting waren gegooid en helemaal doorweekt raakten. In flatgebouwen lijkt het gebruikelijk dat bezorgers pakketten gewoon in de hal achterlaten zonder te kloppen, zoals Jacqueline Kivits uit Oosterhout ondervond met haar onaangekondigde pakjes.

Lees ook
Man geeft fortuin uit aan onderbroekverslaving

De Consumentenbond laat weten dat de klachten weliswaar afnemen, maar dat het nog steeds regelmatig misgaat. Joyce Donat, de woordvoerder, benoemt dat vooral klachten over niet bezorgde pakketten of de beweringen van ‘niet thuis’ van de bezorger, veel voorkomen.

Lees ook
14 stelletjes die naar Turkije gingen voor een fotoshoot met hun sgatjuh!

Ruud Wassenaar, die aan het hoofd staat van de belangenvereniging voor Pakket Distributie, geeft aan dat de belangrijkste oorzaak van deze problemen de hoge werkdruk is. Hij zegt dat bezorgers gebonden zijn aan strakke schema’s en dat elk oponthoud hen geld kost. We hebben de grootste bezorgdiensten om een reactie gevraagd.

Lees ook
Toerist (19) verliest twee vingers na spinnenbeet Ibiza

DHL gaf toe dat ze soms fouten maken, terwijl PostNL ontkende dat er sprake is van hoge werkdruk en benadrukte dat de meeste leveringen goed verlopen. In een tijd waarin online bestellingen alleen maar toenemen, is het cruciaal dat de pakketbezorging vlekkeloos verloopt. Heb jij ook zoiets meegemaakt? Deel je ervaring in de reacties en help mee aan het verbeteren van de service!

Overleden vrachtwagenchauffeur Dirk laat 9 kinderen en 3 kleinkinderen achter

Efteling-fan boos: ‘Er moeten genderneutrale toiletten komen, kan niet naar de wc!