in

Ouders zien hoe hun baby sterft door vaak voorkomende fout – nu moet iedereen vaders waarschuwing lezen

Een kind verliezen is de nachtmerrie van elke ouder, en indien zo’n tragedie gebeurt, herstel je er wellicht nooit van.

Voor kersverse ouders Jeff en Natasha was deze tragedie werkelijkheid toen ze hun perfecte babymeisje zagen sterven wanneer ze slechts enkele weken oud was.

De schok sloeg in als een bom en tijdens het verwerken van wat er was gebeurd, werden ze overmand door een vlaag van woede toen ze beseften dat het een simpele fout was die leed tot haar dood. Een fout die vermeden kon worden.

Nu heeft vader Jeff een waarschuwing voor iedereen.

Toen Jeff en Natasha uit de Amerikaanse staat Arizona vernamen dat ze ouders zouden worden, waren ze overmand door geluk en blijdschap. Toen hun gezonde dochtertje Mallory werd geboren keken ze ernaar uit om haar de beste opvoeding te geven.

Vader waarschuwt na tragedie
Maar slechts na enkele weken van ultiem geluk, veranderde dat in een nachtmerrie. De kleine Mallory had een dodelijk virus opgelopen en haar ouders waren genoodzaakt om de twee weken daarop toe te zien hoe hun engeltje zou aftakelen tot haar dood.

Lees ook  Meisje verkoopt zichzelf aan de hoogste bieder: “Met een glas wijn op red ik het wel”

Jeff schrijft in een bericht op Facebook: “Ik ben vrij stil geworden sinds Mallory’s dood. Als je een pasgeboren baby hebt, was dan je handen. Was ze tientallen keren per dag. HSV-1 komt EXTREEM vaak voor. Veel mensen die besmet zijn weten of ze het hebben. Voor pasgeborenen is het dodelijk.”

Het Herpes Simplex Virus-1 komt uiterst vaak voor, maar de meeste mensen die het hebben zullen nooit symptomen tonen en weten waarschijnlijk zelfs niet of ze het hebben.

Deze aandoening is uiterst gevaarlijk voor jonge baby’s, vooral voor die met een onderontwikkeld immuunsysteem.

Kan iedereen overkomen indien je je handen niet wast
Het enige wat moet gebeuren is direct contact. Dit was wellicht dan ook de oorzaak voor wat gebeurde met de kleine Mallory, aangezien ze nooit in contact was genomen met iemand met koortsblaasjes of dergelijke. Het moet dus iemand geweest zijn die zijn of haar handen niet had gewassen en het virus zo heeft doorgegeven.

Lees ook  Firma verkoopt bedden van bijna vier meter breed

“Als je een pasgeboren baby hebt, of in het algemeen rond een pasgeborene vertoeft, was AUB je handen. Heel vaak,” waarschuwde Jeff.

Zijn bericht werd meer dan 276.000 keer gedeeld en meer mensen zouden hetzelfde moeten doen om deze zeer belangrijke boodschap te verspreiden.

Zo een onnodige fout werd de grootste tragedie voor deze ouders. Wij hopen dat dit verhaal zoveel mogelijk mensen als mogelijk kan bereiken om te voorkomen dat baby’s hierdoor hun leven kunnen verliezen. Help ons aub door dit te delen.

Vrouw gaat op de fiets naar het ziekenhuis voor haar eigen bevalling

Het Lijkt Op Een Spin, Maar Zodra Hij Het Aanraakt? Ik Kan Mijn Ogen Niet Geloven.