in

M&M’s in ander kleedje om ze minder discriminerend te maken

Snoepfabrikant Mars van de M&M’s gaat de poppetjes in de reclamespotjes in een ander kleedje stoppen om ze inclusiever te maken.

De vrouwelijke poppetjes zullen minder stereotiep vrouwelijk zijn. Hoge hakken worden vervangen door lage sneakers.

De poppetjes in het blauw, bruin, geel, rood, groen en oranje zullen in verschillende vormen en maten zijn.

Lees ook  Mannen negeren partner zo’n 400 keer per jaar met hun ‘selectieve gehoor’

Het groene poppetje krijgt sneakers in plaats van hoge hakken. Zo moeten de snoepjes minder stereotiep vrouwelijk zijn.

De bruine M&M met hoge stilettohakken krijgt lagere hakken. Het bedrijf laat via de website weten:

“Ons doel is om grenzen te doorbreken. Stel je een wereld voor met minder oordelen, meer verbinding en constant gelach.”

Lees ook  Tienjarige stapt zelf naar politie omdat hij thuis geslagen wordt: vader (70) krijgt opschorting van straf

Op Twitter gaan fans ondertussen helemaal los. Zij vragen zich hardop af hoe ander schoeisel de poppetjes meer inclusief zou maken.

Sommigen vinden dat dit zelfs tegen de principes van het feminisme ingaat. Het groene poppetje zou gewoon de schoenen moeten kunnen dragen die ze zelf wil, “want dat is waar feminisme over gaat.”

René van der Gijp: ‘Marco Borsato met minderjarige? Dat kan nog wel hoor!’

Rihanna en dochter van Madonna spetteren samen in nieuwe lingeriereclame (foto’s)