in

Medewerker afvalbedrijf belandt in vuilniswagen en overlijdt: ‘Niemand begrijpt hoe dit kon gebeuren’

Een medewerker van een vuilnisophaaldienst is woensdag om het leven gekomen in Veldhoven. Hij viel in een vuilniswagen. Dat gebeurde even voor het middaguur bij een rotonde aan de Heemweg, vlakbij winkelcentrum City Centrum. Het slachtoffer is een 62-jarige man uit Bergeijk.

Lees ook
Je kunt nu verblijven in ’s werelds eerste anushotel

Het ging mis ter hoogte van de Heuvelstraat. De brandweer, ambulance en politie rukten met spoed uit. Volgens omstanders is het door die inzet niet mogelijk om het nabijgelegen City Centrum in te komen. Mensen werden weggestuurd.

Lees ook
Single mama zonder ledematen rouwt over zoon die werd gepest om zijn moeder

In de openstaande wagen kijk je tegen een muur van afval. Op straat ligt een berg huisvuil dat de chauffeur na het incident op straat moet hebben gelost, met daarvoor een tent om de omgekomen Bergeijkenaar af te schermen van nieuwsgierige blikken.

Lees ook
"Mijn lief wil nooit met me vrijen. Ik krijg meer likjes van de hond van de buren dan van haar"

De Arbeidsinspectie komt ter plaatse om onderzoek te doen. Het recyclebedrijf waarvoor de vuilnisman werkte, Remondis, is nog druk bezig alle informatie over het ongeval te verzamelen, aldus een woordvoerder. ,,Het is verschrikkelijk. Niemand begrijpt nog hoe het kon gebeuren.”

Lees ook
Opblaaskussen pretpark waait weg: man dood, dochtertje zwaargewond

Zuurstof raakt op: Tweeling 4 sterft slapend in grote houten speelgoedkist

Heftige beelden: ‘Vader weigert transvrouw toegang tot vrouwentoilet waar dochter in zit’