in

Kind (1) wordt met tien botbreuken achtergelaten in ziekenhuis

De rechtbank heeft de Oekraïense moeder en ex-stiefvader uit Dalfsen van een mishandeld kindje, dat met tien botbreuken in het ziekenhuis werd achtergelaten, veroordeeld tot een gevangenisstraf van anderhalf jaar. Dit is 22 maanden minder dan het OM had geëist.

Lees ook
Stephan dood in het water gevonden

De 24-jarige moeder liet haar dochter in maart van dit jaar achter in het ziekenhuis in Zwolle en vluchtte direct naar het huis van haar toenmalige vriend, de 29-jarige stiefvader uit Dalfsen. De röntgenfoto’s toonden tien breuken in de armen en benen van de dreumes. Bovendien had het meisje schrammen en blauwe plekken over haar hele lichaam.

Lees ook
Man (34) probeert boodschappen te betalen met geslachtsdeel: geschokte caissière

Vorige week verklaarde de Oekraïense moeder aan de rechtbank dat tijdens de ruzies tussen de twee het meisje onder andere door de stiefvader op de bank werd gegooid en dat hij het kindje haar uit haar handen probeerde te rukken. De Dalfsenaar ontkende dit stellig. De rechtbank ziet dat niet zo.

Lees ook
Slapen naast iemand die snurkt is slecht voor je gezondheid

Verstandelijke beperking
De rechtbank heeft in het vonnis rekening gehouden met de verstandelijke beperking van de moeder. Die werd na een psychologisch onderzoek bij de vrouw vastgesteld.
De rechtbank oordeelt dat in beide gevallen een onvoorwaardelijke straf noodzakelijk is. De rechter rekent het de ouders zeer aan dat ze ernstig geweld hebben gebruikt “tegen een weerloos en kwetsbaar kindje dat volledig van hun zorg afhankelijk was”.

Lees ook
June (35) hoopt dat haar vader snel dood gaat zodat ze kan leven van zijn enorme erfenis

Ali (23) vertelt: “Ik zoek een man maar hij moet minstens 1 miljoen hebben”

Kinderen proberen vrouw (32) te verkrachten in park