in

Jongetje (4) uit Haren sterft na inname van verloren methadonpil

Een vierjarige jongen uit Haren is zaterdag overleden nadat hij een verloren geraakte methadonpil inslikte. Dat schrijft Het Nieuwsblad. Methadon is een synthetisch opiaat dat vaak wordt gebruikt door verslaafden om van andere opiaten zoals heroïne af te kicken.

De pil in kwestie zou eigendom zijn van een onderbuurvrouw die in hetzelfde sociaal appartementsblok woonde als het kind en zijn moeder. De vrouw, een drugsverslaafde die methadon gebruikte om af te kicken, beweert de pil te zijn kwijtgeraakt.

Lees ook
“Mijn vrouw wil drie keer seks per nacht, maar ik kan haar tempo niet volgen” Wat nu?

Volgens de website van De Druglijn hebben mensen die normaal geen methadon of andere opiaten gebruiken veel kans op een overdosis bij methadongebruik. Voor kinderen kan zelfs een kleine dosis al dodelijk zijn. Het is op dit moment nog onduidelijk hoe het jongetje exact de pil in handen kreeg.

Verdacht overlijden
Het parket van Brussel liet aan BRUZZ weten dat zaterdagnamiddag omstreeks 15u30 de politiezone Brussel-hoofdstad Elsene op de hoogte werd gebracht van het verdacht overlijden van een 4-jarig kind in het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola. Verder werd een onderzoek geopend en beval het parket de tussenkomst van het laboratorium van de federale gerechtelijke politie. Daarnaast werd er ook een autopsie aangevraagd.

Lees ook
Man masturbeert op vol plein in Schiedam: ‘Doe normaal’

Het parket van Brussel vorderde een onderzoeksrechter voor de feiten van onopzettelijke doodslag. In dit stadium van het onderzoek werden nog geen arrestaties verricht. Het onderzoek is nog lopende om de exacte omstandigheden van het incident vast te stellen. In het belang van het onderzoek stelt het parket nog geen verdere commentaar geven over het dossier.

Harrie (60) geniet al 30 jaar van een bijstandsuitkering: ”Ik leef als een koning”

Sneeuwbom op weg naar Nederland: 20 centimeter sneeuw!