In Rusland heeft een 13-jarig meisje haar moeder omgebracht en het huis in brand gestoken. De reden hiervoor was het feit dat de tiener straf had gekregen. Ze mocht tijdelijk niet op social media en moest haar telefoon inleveren. Dat pikte het kind niet.

Online obsessie
De gebeurtenis heeft plaatsgevonden in St. Petersburg, zo meldt Mirror. De 46-jarige moeder, genaamd Svetlana Cheglyakova, vond dat haar dochter een obsessie had voor haar telefoon.
De vrouw pakte de smartphone daarop van haar dochter af. Het meisje greep daarop een mes en sneed de keel van haar moeder door. Daarna maakte ze sneetjes in haar eigen handen en stak het appartement in brand.
‘Inbreker’
Tegen de politie verklaarde het kind dat er ‘iemand’ had ingebroken in de woning. Die zou haar moeder van het leven hebben beroofd en haar verwond hebben, waarna deze persoon het huis in de fik zette.
Maar naar verluidt zou de jonge verdachte een scenario hebben nagespeeld dat ze eerder in een online spel had gespeeld.
Bekentenis
Tijdens verhoren bij de politie gaf het meisje uiteindelijk toe een mes te hebben gepakt en haar moeder in haar nek te hebben gestoken, nadat er ruzie ontstond over haar internetgebruik.

