in

Als je op DIT punt van je voet drukt, voordat je naar bed gaat, gebeurt er DIT met je lichaam!

Veel mensen leiden aan slapeloosheid. Het zou daarom geweldig zijn als we maar op een knop hoeven te drukken om vervolgens in slaap te vallen.

Volgens acupuncture.com zou het uitoefenen van druk op bepaalde drukpunten in je lichaam, je slaapkwaliteit en slapeloosheid definitief verbannen. Chinezen gebruiken deze techniek al eeuwen en delen hem hieronder voor iedereen die graag een nachtje goed wil slapen!

Op welke punten moet je drukken voor een betere nachtrust?
Je lichaam bevat vele drukpunten, maar slechts drie hiervan beïnvloeden je slaap. Het LV3 drukpunt wordt beschouwd als het punt dat alle problemen geneest. Dit punt bevindt zich boven de tenen, meer specifiek: tussen de grote en de tweede teen van de voet. Men raadt aan om gedurende vier tot vijf seconden druk uit te oefenen op dit punt.

Naast de LV3 zijn er nog meer punten zoals het P6 punt (Innerlijke Poort) en het K1 punt (Bruisende Bron) die in de acupunctuur worden gebruikt voor de behandeling van slapeloosheid. P6 bevindt zich drie vingers boven de pols, tussen de pezen. K1 vind je aan de onderkant van je voet, inzet midden van de inkeping aan de bal van je voet. Op de K1 wordt aangeraden om zo’n 30 seconden te drukken, vervolgens vijf seconden rust te nemen om daarna weer een tweede sessie te houden van 30 seconden. Dr. Maoshing Ni van acupuncture.com adviseert om dit proces zo’n 5 minuten aan te houden.

Lees ook  Ze moeten afscheid nemen van hun kleine babymeisje. Maar wat de honden deden zal je hart nog meer ontroeren.

Hieronder zie je een foto van het P6 punt:

En een foto van het K1 punt:

Wat kun je nog meer doen om beter te slapen?
Naast acupunctuur raadt de National Sleep Foundation nog wat praktische tips aan om stress te verminderen en om zo beter te slapen ’s nachts:

Lees ook  Draag jij vaak zwarte kleding? Dan ben je zelfverzekerd, sexy en intelligent!

Het instellen van een vaste tijd om te gaan slapen en weer op te staan, zorgt voor een routine in je lichaam. Hierdoor helpt het om de cyclus van slapeloosheid te doorbreken.
Een ontspannend ritueel en het vermijden van dutjes gedurende de dag helpen ook voor een betere nachtrust.

Vermijd ’s avonds cafeïne, roken, zware maaltijden en alcohol.
Maak tijd vrij om te relaxen. Kun je nu echt niet slapen? Probeer dan even om iets anders te doen tot je moe genoeg bent.

Deze acties geven je niet direct de garantie dat je als een blok in slaap zult vallen, maar brengen je wel een stapje dichter bij een diepe, kwaliteitsvolle slaap.

Bekijk de video hieronder voor extra uitleg over de drukpunten

Pitbull loopt achter klein jongetje aan – seconden later ontdekt baasje dat zijn hond het kind zijn leven gered heeft

Lottowinnares (23) zoekt nieuw vriendje en wil hem 69.000 euro per jaar betalen